logo bitcoin school
cropped favicon bitcoin school.png
Bitcoin School

HODL

HODL is een internet meme en slangterm die in de Bitcoin – gemeenschap wordt gebruikt en staat voor
“Hold On for Dear Life”. Het wordt gebruikt om aan te geven dat men Bitcoin niet wil verkopen, ongeacht of de prijs stijgt of daalt, omdat men er vertrouwen in heeft dat de waarde op de lange termijn zal stijgen.

De term HODL ontstond in 2013 op het BitcoinTalk-forum, toen een gebruiker met de naam “GameKyuubi” per ongeluk
“I am hodling” schreef in plaats van “I am holding” in een bericht waarin hij zijn beslissing om zijn Bitcoin-beleggingen niet te verkopen, ondanks de daling van de prijs, verklaarde. Het bericht kreeg al snel veel aandacht en de term HODL werd al snel overgenomen als een meme en een manier om vast te houden aan Bitcoin beleggingen, ongeacht de prijsbewegingen.

HODL wordt vaak gezien als een strategie voor langetermijnbeleggingen in Bitcoin. In plaats van te proberen te profiteren van de korte termijn prijsschommelingen, geloven HODLers dat het vasthouden van hun Bitcoin beleggingen gedurende een langere periode uiteindelijk tot aanzienlijke winsten zal leiden. Dit is gebaseerd op de veronderstelling dat de waarde van Bitcoin op de lange termijn zal stijgen, gezien de beperkte hoeveelheid 21 miljoen.

Blijf op de hoogte

We delen onze nieuwste podcastafleveringen en praktische tips via onze social media kanalen. Volg ons en laat je inspireren over de ontwikkelingen binnen de wereld van Bitcoin.

logo bitcoin school

Disclaimer
De informatiesessies, onze website en de podcast zijn geen financieel advies en enkel bedoeld voor algemene informatiedoeleinden en entertainment. Lees meer »

Support ons

Wij geven al onze kennis gratis weg en daar hebben jouw steun bij nodig!

Bekijk de mogelijkheden »

Volg ons

Deze website is gemaakt door Scoob