logo bitcoin school

Bitcoin School Podcast
Les: 3

Waarom Bitcoin?

In deze les zullen we het hebben over de vraag “Waarom Bitcoin?”.

Waarom is Bitcoin zo populair geworden en waarom zouden mensen overwegen om te investeren in Bitcoin?

Marina herhaalt nog eens de belangrijkste conclusies van de afgelopen aflevering. Vervolgens gaan we dieper in op de voordelen van een gedecentraliseerde vorm van digitale valuta. Er is geen centrale partij (bank/overheid) betrokken, die de transacties controleert beheerd. Dit zorgt voor meer financiële vrijheid en autonomie voor individuen en bedrijven.

Paul legt aan Marina uit waarom Bitcoin een uitstekende “store of value” is en soms wel “digitaal goud” wordt genoemd.

Het totale aanbod van Bitcoin is namelijk beperkt tot 21 miljoen munten, waardoor er nooit meer Bitcoin in omloop zal zijn dan dat aantal. Dit zorgt ervoor dat de “spelregels” bekend zijn bij Bitcoin, in tegenstelling tot het huidige monetaire systeem, waarbij er ongelimiteerd geld bijgedrukt kan worden.

Verder wordt het door sommigen als “levend organisme” omschreven, omdat er nog steeds aan verder ontwikkeld wordt. Paul legt uit wat de voordelen hiervan zijn. Dus waarom Bitcoin?

Het biedt financiële vrijheid, veiligheid en privacy en bescherming tegen inflatie. Het is geen verrassing dat steeds meer mensen geïnteresseerd zijn in Bitcoin als een alternatief voor traditionele valuta’s.

Beluister deze podcast

Like, Share & Follow Us

Onze podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:

Disclaimer
De informatiesessies, onze website en de podcast zijn geen financieel advies en enkel bedoeld voor algemene informatiedoeleinden en entertainment. De verstrekte informatie is niet toegespitst op je persoonlijke financiële situatie. Beslissingen die je neemt op basis van de door ons verstrekte informatie komen voor je eigen rekening en risico. Wij zijn niet aansprakelijk voor enige directe en / of indirecte schade van welke aard dan ook.

Bekijk meer lessen

Waardeer je wat wij maken?

De Bitcoin School is voor iedereen gratis te beluisteren! Dat is mede te danken aan donaties van onze sponsors en luisteraars. Iedere financiële bijdrage wordt dankbaar ontvangen. 🙏

logo bitcoin school

Disclaimer
De informatiesessies, onze website en de podcast zijn geen financieel advies en enkel bedoeld voor algemene informatiedoeleinden en entertainment. Lees meer »

Support ons

Wij geven al onze kennis gratis weg en daar hebben jouw steun bij nodig!

Bekijk de mogelijkheden »

Volg ons

Deze website is gemaakt door Scoob